سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 \پرندههای خشمگین\ -

\پرندههای خشمگین\

دوشنبه 91 مهر 24 ساعت 8:4 عصر
بازی پرنده‌های خشمگین این بار تله‌ای شده است برای کاربران ناآگاه مرورگر کروم تا اطلاعات حساس آن‌ها را در اختیار اسکمرها بگذارد.
به نقل از نت سکیوریتی، محبوبیت و گسترش بازی "پرندگان خشمگین" محصول کمپانی Rovio باعث شده تا صاحبان این کمپانی به این فکر بیفتند که بازی "خوک‌های بد" را نیز عرضه کنند اما متاسفانه این بازی‌ها صرفا برای کاربران آیفون، آی پد و محصولات خانواده اندروید قابل استفاده است.

این داستان که فقط برخی می‌توانند از این بازی‌ها استفاده کنند به اسکمرها این فرصت را داده که پیشنهاد نصب بازی پرندگان خشمگین و خوک‌های بد را برای کاربران کروم طراحی کنند.

هنگامی‌که در فروشگاه آنلاین کروم برای این بازی‌ها جست‌وجو می‌کنید تقریبا تمام بازی‌های این کمپانی ظاهر می‌شود. اما با کمال تعجب ارائه دهنده این بازی‌ها کمپانی Rovio نیست بلکه Playook است.

محققین آزمایشگاه "باراکودا" می‌گویند: «نگاه سریع به نتایج سایت whois مطلب خاصی را برای این دامنه روشن نمی‌کند. این دامنه نامعلوم فعالیت خود را پشت whois guard مخفی کرده است و این حرکت مشکوکی برای یک کمپانی است.»

دومین نکته‌ای که باید کاربران را مشکوک و نگران کند این است که زمانی که برای بارگذاری هر یک از این برنامه‌ها اقدام می‌شود، برنامه درخواست می‌کند که به سایر اطلاعات کاربر در همه سایت‌ها دسترسی داشته باشد.

کاربرانی که علی‌رغم این آگاهی به بارگذاری نرم افزارها ادامه می‌دهند نه تنها به آن‌چه که می‌خواهند نمی‌رسند، بلکه پلاگینی را دانلود می‌کنند که بر روی سایت‌های مطرح مثل یاهو، مای اسپیس و... تبلیغات باز می‌کنند.

اسکمرهایی که خود را پشت این پلاگین‌ها مخفی می‌کنند برای نمایش این تبلیغات پول دریافت می‌کنند. تبلیغاتی که لینک‌های آلوده را در خود مخفی کرده‌اند و کاربر را به سمت بدافزارها هدایت می‌کنند. این پلاگین‌ها از اطلاعات حساس کاربر سوءاستفاده می‌کنند و اجازه دسترسی‌های متعددی پیدا می‌کنند.

نوشته شده توسط : آیین 1

نظرات ديگران [ نظر]