سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 اسفند 1388 -

ارمغان چهارشنبه آخر سال ؛ سور یا سوز ؟

سه شنبه 88 اسفند 18 ساعت 6:20 عصر


  ارمغان چهارشنبه آخر سال ؛ سور یا سوز ؟

 

 

ایرانیان باستان به دلیل خاصیت های مفید آتش مانند پاک کنندگی و روشنایی آن را گرامی می داشتند و در برخی از آئین های خود از آتش بهره می بردند .

با گرایش ایرانیان به دین مبین اسلام ، برخی از رسوم گذشته که جنبه خرافی و یا انحرافی داشت کمرنگ و از یاد برده شد اما برخی از سنت ها مانند مراسم چهارشنبه آخر سال تا حدودی حفظ شد و امروزه نیز برخی از خانواده ها آن را بر پا می دارند .

اصل این مراسم سنتی خانوادگیست که به نیت پاکی و پاک کنندگی آتش اعضای خانواده از روی آن می پرند و به صورت نمادین آلودگی و کژی های خود را به آتش می سپارند و در آستانه عید نوروز از خدای بزرگ می خواهند طهارت و صفای باطنی برای سال جدید به آنان عطا فرماید .

اما در سالهای اخیر این سنت از درون خانه ها و بیابانها به سطح کوچه ها و خیابانها گسترده شده و در کنار آتش ، مواد محترقه و انفجاری شیمیایی نیز بدان افزوده شده که علاوه بر آلودگی زیست محیطی و صوتی منجر به سوختگی های شدید ، قطع عضو ، کوری و حتی مرگ برخی از مردم نیز شده است .

عمق فاجعه از آنجا مشخص می شود که بر اساس آمار رسمی نیروی انتظامی 60 درصد مجروحان این حوادث از رهگذران هستند و مستقیماً یا غیر مستقیم دخالتی در این حرکات خطر آفرین نداشته اند .

ماجرا آنجا دردناکتر می شود که اغلب این مجروحان از کودکان و خردسالانی هستند که بی اطلاع از خطرات این سبک از مراسم چهارشنبه سوری در این محیط های پر خطر حضور دارند و به تماشا ایستاده اند .

صدای مهیب انفجارهای حاصل از مواد محترقه صنعتی و دست ساز هم به نوبه خود خطر بزرگی برای سالمندان ، بیماران قلبی و اعصاب و زنان باردار است که با مراجعه به صفحه حوادث روزنامه ها در این ایام می توانید موارد تاسف باری مانند سکته ها و سقط جنین را بیابید .

به نظر می رسد در کنار تلاشهای آگاهی رسانی صدا و سیما و رسانه ها و اقدامات اجرائی نیروهای انتظامی و امنیتی  برای ایمن داشتن جامعه از این خطرات ، لازم است خانواده ها نیز موارد زیر را مد نظر داشته باشند :

1 – حتی المقدور در این روز علی الخصوص همزمان با تاریکی هوا از منزل خارج نشویم .
2 – کودکان و نوجوانان خود را کنترل کنیم تا ناخواسته در فضای پر خطر آتش بازی ها قرار نگیرند
3 – هرگونه حرکات غیر طبیعی و مزاحمت ها را سریعاً به 110 پلیس اطلاع دهیم .
4 – از تهیه و به کار بردن مواد محترقه و انفجاری به شدت خودداری کنیم .
5 – در صورت تردد در شهر ، حتماً شیشه های اتومبیل خود را بالا نگه دارید .

سور و شادی آخر سال با بی توجی ما به همین نکات ساده می تواند به سوز و گدازی شاید همیشگی بدل شود . پس مراقب باشیم

 


نوشته شده توسط : آیین 1

نظرات ديگران [ نظر]


جزئیاتی از دستگیری عبدالمالک ریگی

پنج شنبه 88 اسفند 6 ساعت 6:0 عصر

جزئیاتی از دستگیری عبدالمالک ریگی


 

 

با سلام و صلوات دستگیری خونا آشام جندالله "عبدالمالک ریگی" را بر مقام معظم رهبری و تمامی مردم مسلمان،انسان دوست و غیور ایران اسلامی تبریک عرض می نماییم (خصوصا خانوادهای داغدار).

"محمد دهقان" عضو هیات رییسه مجلس  روز سه شنبه 4/12/88 در گفت و گو با خبرنگار قضایی و حقوقی ایرنا گفت: این جنایتکار که دستش به خون بیگناهان و مظلومان بسیاری آلوده است، با همکاری دقیق و حساب شده وزارت اطلاعات و نیروی هوایی دستگیر شد.
وی با قدردانی از زحمات وزارت اطلاعات و نیروی هوایی افزود: ریگی در حالیکه با هواپیما از طریق پاکستان قصد عزیمت به یکی از کشورهای عربی را داشت، در آبهای خلیج فارس ، به هواپیمای وی دستور فرود اضطراری داده شد و سپس در بازرسی از هواپیما، وی دستگیر شد.
این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ،دستگیری این جنایتکار را نشان دهنده اقتدار و تسلط کامل جمهوری اسلامی ایران بر اوضاع کشور و منطقه دانست و گفت: هر کس نسبت به ایران مرتکب جنایتی شود، بداند که هیچ جا و منطقه ای نمی تواند برای وی امن باشد.
"عبدالمالک ریگی" سرکرده گروهک تروریستی جندالله در یک عملیات کم سابقه و کاملا مقتدرانه از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده است.
 
منتظران را به لب آمد نفس                                       
                                          ای ز تو فریاد به فریاد رس             

ما که نداریم به غیر از تو کس

                                           ای شه خوبان تو به فراد رس

 

(اللهم عجل لولیک الفرج)


نوشته شده توسط : آیین 1

نظرات ديگران [ نظر]


شبهه چیست ؟

دوشنبه 88 اسفند 3 ساعت 6:35 عصر

شبهه چیست ؟


          

شبهه قرائت و گفتاری نزدیک یا مستند به برخی حقایق است که به صورت بسیار ظریف ، دروغ و باطلی را بیان می کند .
این سبک اختلاف افکنی اگر چه ریشه های تاریخی بسیاری دارد و همواره گروهها و افراد و حکومت های باطل از آن استفاده می کردند اما برای روشن تر شدن موضوع می توان به موارد مذهبی ، سیاسی و اجتماعی امروز جامعه اشاره ای داشت .
به عنوان مثال ؛ فرقه باطل وهابیت با سوء استفاده از برخی اعتقادات و رفتار شیعیان ایشان را متهم به خرافه و بت پرستی و مرده پرستی می کنند . با رجوع به منابع فقهی تشیع به راحتی می توان کذب بودن این ادعاها را ثابت نمود .  
همچنین در مورد قضایای سیاسی اخیر کشور برخی افراد و جریانها با ذکر گوشه ای از عملکرد دولت و بدون مطرح کردن علل یا نتایج آن و تحریف حقیقت ، موارد مورد خواست خود را مطرح کردند و دولت ، رئیس جمهور و نظام را مورد هجوم قرار دادند .
 بسیار واضح است که اثر این شبهات فقط بر 2 گروه است :
گروه اول آنها که اهل باطل هستند و بدون در نظر گرفتن حق یا ناحق بودن موضوعی به صرف اینکه آن مطلب با طرز فکر و تمایلاتشانه هم جهت است آن را می پذیرند و منتشر می کنند . معمولاً در این گروه امیدی به اصلاح و بازگشت به مسیر حق نیست .
گروه دوم کسانی هستند که افرادی ساده لوح و دهن بین هستند . این افراد شنیده های خود را بدون تحقیق و یا درخواست سند و مدرک می پذیرند و بدون بررسی مطالب به آنها دامن می زنند . در بین این افراد تعداد زیادی هستند که در مواجهه با اسناد و دلائل قانع شده و از مسیر قبلی بر می گردند .
اما باید در نظر داشت که شبهات مطرح شده معمولاً به سادگی و در زمان کوتاه قابل پاسخگوئی و اثبات نیستند و در این زمان ایمان های زیادی را به باد خواهند داد .

پس وظیفه هرکدام از ما مراقبت از ایمان فردی و تلاش در جهت رفع این ابهام و شبهات برای دوستان و نزدیکانمان است .
این وظیفه نه تنها از جنبه انسانی و اجتماعی بلکه از لحاظ دینی نیز بر عهده ماست .
انشا الله که در این عرصه نیز روسفید درگاه خداوند بزرگ
باشیم .


نوشته شده توسط : آیین 1

نظرات ديگران [ نظر]