سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 شهریور 90 -
هر دقیقه یک تجاوز و هر 15 ثانیه یک مورد ضرب و شتم در آمریکا صورت می‌گیرد

به نوشته پایگاه خبری آلترنت در آمریکا هر دقیقه یک زن مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته و در هر 15 ثانیه یک مورد ضرب و شتم در این کشور رخ می‌دهد.

 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، گزارش نقض حقوق بشر آمریکا هرساله توسط سازمان‌های مردم نهاد و کشورهای مختلف تهیه می‌شود تا به بررسی وضع حقوق بشر در این کشور پرداخته و مردم سایر کشورها را نسبت استفاده ابزاری از این موضوع توسط دولتمردان آمریکا آگاه کنند.
گزارش کامل نقض حقوق بشر در آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در سال 2010 که توسط بخش سیاست خارجی مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده از نظر خوانندگان می‌گذرد.

* نمونه‌هایی از قربانیان شکنجه در آمریکا

- عمر خضر (کودک افغانی) در سن 15 سالگی به اتهام اقدام تروریستی دستگیر و ابتدا 8 سال و نهایتاً به 40 سال زندان محکوم می‌شود. او پس از سال‌ها اعلام بی گناهی، اتهامات خود را می‌پذیرد. طبق اظهارات مایکل مالوف کارمند سابق پنتاگون، اعتراف وی زیر شکنجه به دست آمده است. همچنین وکلای وی از جمله موارد شکنجه به «کندن مو، تهدید به تجاوز، زندگی در سلول انفرادی، محرومیت از معالجات پزشکی، غل و زنجیر و غلتاندن وی در ترکیبی از ادرار خود و روغن کاج» اشاره کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستان ارشد دادگاه نظامی گوانتانامو گفته است که بر اساس توافق با وی به جرم خود، او امکان تقاضای تجدید نظر ندارد.
وکلای وی و گروه‌های حقوق‌بشر اعلام کردند که وی در زمان وقوع جرم یک کودک سرباز بوده که اکنون باید به خانه‌اش بازگردد، اما دادستانان گفتند چون او به عنوان یکی از اعضای القاعده فعالیت می‌کرده و سرباز رسمی نبوده یک جنایتکار جنگی است، اما مایکل مالوف معتقد است که آمریکا قانون بین‌المللی مربوط به اسرار جنگی را امضا کرده و این قانون شامل کسانی که سرباز نیستند هم می‌شود.

* گوانتانامو؛ جهنم روی زمین

- بنیام محمد (اهل اتیوپی) که ساکن بریتانیا می‌باشد و سال‌ها در پایگاه‌ها نظامی آمریکا در خلیج گوانتانامو اسیر بوده است، مدعی شکنجه توسط بازجویان آمریکایی می‌باشد. او پس از تبرئه از اتهاماتش به بریتانیا برگردانده شد.

- مد سالبان (اهل سومالی) که 8 سال در گوانتانامو اسیر بود پس از آزادی گفت این زندان جهنم روی زمین است. بسیاری از زندانیان در آنجا بینایی یا سایر اعضای بدنشان را از دست دادند و برخی دچار بحران‌های شدید روحی شده و بعضی دست به خود کشی زدند.

* جان باختن در زندان پس از 9 بار شوک الکتریکی

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : آیین 1

نظرات ديگران [ نظر]