سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 مرداد 1389 -
مخرب بودن 80 درصد محتوای بلوتوث ها
کارشناس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی گفت: با توجه به آمارهای موجود، بیش از 80 درصد بلوتوث‌های رد و بدل شده میان جوانان محتوای مخرب دارد.
 
 به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد رضا ایراندوست در نشست «اجتماعی شدن دینی نوجوانان و سرگرمی‌های نوین با تأکید بر مصرف محتوای بلوتوثی» در خبرگزاری قرآنی ایران افزود: این مسئله ریشه در دو مرحله «دین‌دهی» و «دین‌یابی» دارد؛ یعنی این ‌که ما در ارائه دین موفق هستیم، اما در این‌که جوان ما نیز دین را بپذیرد، چندان موفق نبوده‌ایم.

ایراندوست اضافه کرد: هویت دینی در دوره جوانی شکل می‌گیرد، اما بستر مناسب آن در دوره نوجوانی است، بنابراین باید بذر دین را در دوره نوجوانی بکاریم تا در دوره جوانی برداشت کنیم.

ایراندوست تصریح کرد: هم اکنون 40 میلیون سیم‌کارت و 40 میلیون گوشی تلفن همراه در اختیار مردم است و این یعنی این‌که میلیونها ارتباط بلوتوثی بالقوه در کشور وجود دارد. و با توجه به آمارهای موجود، بیش از 80 درصد بلوتوث‌های رد و بدل شده میان جوانان محتوای مخرب دارد.

ایراندوست تاکید کرد: باید انگیزه‌ها و نیازهای مخاطب را در تولید و استفاده بلوتوث در نظر گرفت و محتوا تولید کرد.

وی با بیان این‌که دهه دوم، دوره نوجوانی و دهه سوم، دوره جوانی محسوب می‌شود، گفت: دوره نوجوانی دوره اصلاح است و گاهی حتی نوجوانان در دین هم، خوب و بد را در نظر می‌گیرند؛ چراکه آرمان‌گرا هستند و در این مسیر قدم بر می‌دارند.

وی ادامه داد: نوجوانان در این دوره استقلال‌طلب هستند و عمدتاً خود را به جایی متصل و به واسطه این اتصال خود را تعریف می‌کنند و رفتارهای آمرانه را در این دوره نمی‌پذیرند.

وی تأکید کرد: باید سرمایه‌های فرهنگی نوجوانان را در بحث آسیب‌شناسی در نظر بگیریم و برای بلوتوث‌های دینی محتوا تولید کنیم.

نوشته شده توسط : آیین 1

نظرات ديگران [ نظر]