سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 مرداد 90 -
تاکتیک "حجاب علیه حجاب" در شبکه‌های ماهواره‌ای
به تازگی شبکه های ماهواره ای، تاکتیک تازه ای را برای شکستن قبح بدحجابی و بی حجابی در پیش گرفته اند؛ آنها در این تاکتیک تلاش می کنند به القای زیبایی های ظاهری در بی حجابی بپردازند.

در ماه های گذشته شبکه های ماهواره ای جدید و متفاوتی دربین انبوه شبکه ها راه اندازی شده است. بیشتر برنامه های این شبکه ها مجری محور است و برنامه به صورت زنده پخش می شود. شاید در نگاه اول این برنامه ها همانند بسیاری از برنامه های معمولی و روتین ماهواره ای باشد که یک مجری و یا "شومن" از آن سوی مرزها برنامه را اجرا می کند و با موسیقی و ترانه های جوان پسند به دنبال جذب مخاطب به ویژه جوانان است. اما با نگاهی دقیق و موشکافانه به عملکرد و چگونگی اجرای چنین برنامه هایی از سوی مجریان می توان به تاکتیک وِیژه گردانندگان این شبکه ها برای ترویج بی حجابی و استفاده ازشگرد "حجاب علیه حجاب" اشاره کرد.

برداشت اول: مجری زن با حجاب کامل
تاکتیک هوشمندانه این شبکه ها برای ترویج بی حجابی به این صورت طراحی شده که در بخش اول برنامه یک مجری زن جوان با حجاب کامل که شامل روسری و یا شال می شود، در برابر مخاطب قرار گرفته و اجرای برنامه را آغازمی کند.

برداشت دوم: مجری زن بی حجاب می شود!
زمانی که مخاطب جذب برنامه شد، همان مجری با حجاب (!) به یکباره در حین ارتباط تلفنی با مخاطب، روسری یا شال خود را برمی دارد و به صورت بی حجاب در برابر دوربین و مخاطب قرارمی گیرد!

برداشت آخر: مجری با افکت های تصویری زیباتر می شود!
جالب اینجاست بعد از اینکه مجری روسری خود را برمی دارد افکت های تصویری و نورپردازی صحنه به گونه ای چهره و جلوه مجری زن را نشان می دهد که بسیار زیباتر از گذشته و زمانی که روسری برسر داشت جلوه کند.

تهدیدات این شبکه های ماهواره ای علیه حجاب تا جایی پیش رفته که طی هفته های گذشته در برخی شبکه های ماهواره ای مجریان با برداشتن حجاب ازسر خود در برابر مخاطب، ازدختران ایرانی می خواهند ضمن ارتباط تلفنی با این شبکه ها به ارائه نظر و دیدگاه های خود درباره حجاب بپردازند.

این پروسه هوشمندانه از سوی شبکه های ماهواره ای به صورت دقیق و مرحله ای انجام می شود، به صورتی که استفاده ابزاری ازمجریانی با چهره های زیبا و تلقین این موضوع به مخاطب که بدحجابی باعث زیباتر شدن افراد می شود، تلاش می کنند تا تاکتیک "حجاب علیه حجاب" را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانند و با هزینه های فراوان درعرصه رسانه این تفکر را به جوانان القا کنند.

 چرا ترویج بد حجابی در ماهوراه؟
اینکه چرا و به چه دلیل شبکه های تازه تاسیس ماهواره ای برای ترویج بدحجابی این تاکتیک جدید را در دستور کار خود قرارداده اند و برای مقابله با این تاکتیک چه تکنیکی باید در دستور کار متولیان امر در کشور قرارگیرد، پرسشی است که پاسخ آن را از کارشناسان و جامعه شناسان جویا شده ایم.

به باور دکتر "محمد درخشانگ، عضو هیئت علمی دانشگاه و جامعه شناس در حال حاضر شگردهای ارتباط گیری در شبکه های ماهواره ای تغییرکرده و این روش ها با توجه به تغییرات اجتماعی و مسائل روز برنامه ریزی می شود.

این استاد دانشگاه می گوید: «شبکه های ماهواره ای برای بقای خود دو اصل مهم را دنبال می کنند؛ یکی جذب مخاطب و دیگری بیشترین تاثیرگذاری بر بیننده.»
 
بنا بر اظهارات درخشان در گذشته شبکه های ماهواره ای برای جذب مخاطب تنها به موسیقی های جوان پسند و یا پخش فیلم های روز جهان متوسل می شدند، اما درحال حاضر به دلیل فراگیرشدن مسائل اجتماعی و سیاسی در کشور و از آن مهم تر اشتیاق جوانان برای وارد شدن به بحث و گفت و گوی آزاد، شبکه های ماهواره ای هم از این اشتیاق به سود خود استفاده می کنند.
 
حجاب موضوع مورد علاقه دخترها
به باور وی این روزها موضوع حجاب یک دغدغه فراگیر در جامعه و به ویژه در بین دختران است، به همین دلیل این شبکه ها هم دربحث ها، میزگردها و تبادل نظرات و دیدگاه های خود با مخاطب این موضوع را مورد توجه قرارداده اند، اما به علت اینکه رویکرد و سیاست این شبکه ها تخریب ارزش ها و باورهای جوانان است، با استفاده از شگرد جدید، باورهای غلط و انحرافی را درباره زیباتر شدن با بد حجابی به مخاطبان خود القاء می کنند.
  
خانواده ها هوشمندانه عمل کنند
اما "محمد شهریاری"، استاد دانشگاه و روانشناس درباره تاکتیک جدید شبکه های ماهواره ای معتقد است که با توجه به فراگیر شدن استفاده عموم ازدستگاه های گیرنده و در نتیجه در دسترس بودن شبکه های ماهواره ای، منع جوانان از تماشا کردن این برنامه ها نتیجه عکس دارد و باعث ترغیب و گرایش بیشتر به سمت ماهواره می شود.

شهریاری می گوید: «در شرایطی که دختران جوان در محیط های مختلف تحت تاثیر همسالان قرار دارند، جلوگیری والدین از تماشای اینگونه برنامه ها نتیجه منفی خواهد داشت.»

به گفته وی،خانواده ها با توجه به تغییر نوع تهدید ماهواره ها باید هوشمندانه و با آگاهی با این تهدید مواجه شوند و از برخورد های مقطعی و حساس کردن جوانان به ویژه دختران جوان خودداری کنند.

به باور این روانشناس، دقت آگاه کردن جوانان نسبت به زیبایی های حجاب، آگاه شدن والدین نسبت به نوع تهدید و در نهایت تدبیر صحیح مدیران صدا و سیما برای مقابله هوشمند سه راهکار اصلی در برابر این تهدید جدید ماهواره ای است.
منبع : گرداب

 


نوشته شده توسط : آیین 1

نظرات ديگران [ نظر]


توصیههای امام صادق(ع) به روزه داران

دوشنبه 90 مرداد 24 ساعت 10:26 عصر

توصیه‌های امام صادق(ع) به روزه داران

 حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: هر گاه روزه هستی باید گوش، چشم ، مو، پوست و جمیع اعضاى بدن از محرمات و حتی مکروهات پرهیز کند. روزه تنها پرهیز از خوردن و آشامیدن نیست بلکه باید زبان خود را از دروغ نگاه دارید و دیده‏هاى خود را از حرام‏ بپوشانید. 

در ماه مبارک این‌گونه باشیم :

با یکدیگر نزاع نکنید و حسد مبرید و غیبت مکنید و مجادله مکنید و سوگند دروغ مخورید، حتی  سوگند راست نیز مخورید، دشنام مدهید، فحش مگوئید و ستم و بى‏خردى نکنید و دلتنگ مشوید و از یاد خدا و نماز غافل نگردید و از آنچه نباید گفت خاموش باشید و صبر کنید ، راستگو باشید و از اهل شر دورى کنید، از گفتار بد و دروغ و افتراء و خصومت کردن با مردم و گمان بد بردن و غیبت کردن و سخن‏چینى کردن اجتناب کنید و خود را مشرف به آخرت بدانید و منتظر فرج و ظهور قائم آل محمد علیه السلام باشید و آرزومند ثوابهاى آخرت باشید و توشه اعمال صالحه براى سفر آخرت بردارید.

دیگر ویژگی‌های دیگر روزه‌داران 

آرام باشید و مانند بنده ای که از آقای خود می ترسد با خضوع و خشوع و دل‌شکستگی او را بخوانید از عذاب خدا بترسید و به رحمت او امیدوار باشید .

دل خود را از عیبها و باطن خود را از حیله ها و مکرها پاکیزه کن  و بدن خود را از کثافات ظاهری پاک نما.

ولایت خود را خالص کن و از آنچه خدا از آن نهی کرده بپرهیز. دل  و جسم خود را برای محبت و یاد او فارغ گردان.

اگر آنچه را که گفتم رعایت کردی آنچه که شایسته روزه داری است را به جا آورده ای و فرموده خدا را اطاعت نموده ای، ولی اگر از آنها کم بگذاری از فضل و ثواب روزه تو به همان اندازه کم می شود.

س
فارش پیامبر به زنی که ماه روزه دشنام داد

پ
درم فرمود که رسول خدا صلی الله علیه وآله شنیدند، زنی در ماه مبارک رمضان کنیز خود را دشنام داد ،آن حضرت طعامی طلبیدند و به آن زن گفتند که آن طعام را بخور ، آن زن عرض کرد یا رسول الله من روزه ام ، حضرت فرمودند؛ چگونه روزه ای که کنیز خود را دشنام  می گویی ؟روزه گرفتن ،تنها پرهیز  از خوردن و آشامیدن نیست بلکه خداوند روزه را حجابی  از کارهای ناشایست و کردار زشت قرار داده است . چه کم هستند کسانی که روزه دار هستند و چه بسیار هستند کسانی که از روزه گرفتن تنها گرسنگی می کشند.

کلیات مفاتیح الجنان، ص: 175 با اندکی تلخیص و ویرایش/ برگرفته از رجا نیوز

 


نوشته شده توسط : آیین 1

نظرات ديگران [ نظر]