سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 شهادت بهشتی موجب بصیرت و بیداری ملت ایران شد -
حجت‌الاسلام باغانی:
شهادت بهشتی موجب بصیرت و بیداری ملت ایران شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی 7 تیر، جنایت دشمنان اسلام در به شهادت رساندن شهید بهشتی و 72 از یاران امام(ره) را موجب پیدایش بصیرت و آگاهی در ملت ایران و نیز نشان‌دهنده قساوت قلب دشمنان نظام دانست.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام اصغر باغانی رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی 7 تیر در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن شهید بهشتی و 72 تن از یاران حضرت امام(ره)، این واقعه را موجب بیداری و پیدایش بصیرت عمومی و نشان‌دهنده قساوت قلب دشمنان نظام اسلامی عنوان کرد.
باغانی همچنین با اشاره به وجود آیات متعدد قرآن در زمینه ایجاد بصیرت، با بیان اینکه یکی از مهمترین الطاف خدا بصیر است، گفت: خداوند قرآن و دعوت پیامبر را وسیله‌ای برای بصیرت مردم می‌داند.
وی با تاکید بر اینکه بصیرت در قرآن به معنی بینایی ظاهری نیست، افزود: و خداوند می‌فرماید هرکس چشم خود را باز کند و بصیرت داشته باشد در حقیقت نفس خویش را نجات داده است.
این بازمانده حادثه 7 تیر اظهار داشت: شهید بهشتی خود می‌فرمود ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت که این سخنان ایشان برگرفته است همان سیرت و منش جد بزرگوارشان امیرالمومنین علی(ع) بود.
باغانی با بیان اینکه شهید بهشتی به واسطه در اختیار داشتن مسئولیت‌های مهم، قدرت زیادی در دست داشت، گفت: اما ایشان این قدرت را در راه خدمت به مردم به کار گرفت و تا آخر بر سر پیمان خود با خدا استوار ماند و همواره در تلاش برای تبیین ارزش‌های حکومت اسلامی و درگیر با دشمنانی مانند منافقین، ملی‌مذهبی‌ها و افراد منحرف از اسلام بود.
وی با اشاره به نزدیکی خود با شهید بهشتی در مقاطع مختلف با یادآوری برخی بی‌انصافی‌ها و جوسازی‌ها علیه ایشان، بنی‌صدر را به عنوان مهمترین مخالف اندیشه‌های شهید بهشتی معرفی کرد و افزود: وقتی حضرت امام (ره) یک هیئت داوری را برای خاتمه درگیری‌ها معین کردند، بنی‌صدر به آن گوش نداد اما شهید بهشتی می‌گفت چون امام فرموده‌اند، ما هم سکوت می‌کنیم که این نشان‌دهنده اطاعت محض ایشان از ولی امر و ولایت‌پذیری او بود.
رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی 7 تیر با اشاره به روشنگری‌های شهید بهشتی در دانشگاه تهران در مباحثه با فدائیان خلق نیز، تصریح کرد: پس از شهادت ایشان بود که امام (ره) به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند تا این کار را ادامه دهند.
باغانی با تاکید بر اینکه شهادت شهید بهشتی و یارانش موجب ایجاد بیداری و بصیرت در مردم شد، به جمله حضرت امام(ره) خطاب به منافقین اشاره کرد که فرمودند: "بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود. "

نوشته شده توسط : آیین 1

نظرات ديگران [ نظر]